Kawa – co należy wiedzieć o kawie bezkofeinowej?

Kawa bezkofeinowa przeszła długą drogę od czasu jej powstania we wczesnych latach 1900. Choć początkowa kawa bezkofeinowa była znana z tego, że była słaba i wodnista, dzisiejsza kawa bezkofeinowa jest aromatyczna i mocna. Jeśli zastanawiasz się nad przejściem ze zwykłej kawy na bezkofeinową, oto co musisz wiedzieć.

Różnice, jakie ma zwykła kawa i bezkofeinowa

Jeśli chodzi o smak, różnica między kawą zwykłą a bezkofeinową jest bardzo niewielka. W rzeczywistości wiele kawiarni oferuje zarówno zwykłe, jak i bezkofeinowe wersje swoich najpopularniejszych mieszanek, aby klienci mogli cieszyć się tym samym wspaniałym smakiem bez wpływu kofeiny na organizm.

Warto zauważyć, że dekofeinizacja nie usuwa całej kofeiny z ziaren kawy – zazwyczaj 97% lub więcej jest usuwane podczas procesu przetwarzania. Oznacza to, że nawet jeśli Twoja filiżanka kawy może być w większości pozbawiona kofeiny, to nadal zawiera jej niewielką ilość (około 2-12 mg na filiżankę).

Dlaczego warto wybrać kawę bezkofeinową? Możesz być zaskoczony

Jeśli chodzi o kawę, istnieją dwa główne typy ludzi na świecie: ci, którzy nie mogą funkcjonować bez porannej filiżanki kawy i ci, którzy wolą unikać kofeiny. Jeśli należysz do tej drugiej kategorii, być może zastanawiasz się, dlaczego wybrać kawę bezkofeinową? W końcu, czyż kawa nie jest po to, aby dać Ci zastrzyk energii?

Odpowiedź jest taka, że kawa bezkofeinowa oferuje cały smak i bogactwo smaku zwykłej kawy, bez dodatkowego pobudzenia. Innymi słowy, pozwala cieszyć się ulubionym napojem bez obawy, że nie będziesz mógł zasnąć przez całą noc. Niezależnie od tego, czy próbujesz ograniczyć ilość kofeiny z powodów zdrowotnych, czy po prostu nie lubisz czuć się zmęczony po popołudniowej filiżance, picie kawy bezkofeinowej to świetny sposób, aby cieszyć się wszystkim, co kawa ma do zaoferowania, bez efektów ubocznych.

Przy dzisiejszej szerokiej gamie dostępnych mieszanek kawy bezkofeinowej, wybór tego rodzaju kawy jest bardzo obszerny.

Spożycie kofeiny, a warunki zdrowotne: co musisz wiedzieć?

Istnieje wiele czynników zdrowotnych, które mogą wpływać na spożycie kofeiny, w tym ciąża, zaburzenia lękowe i choroby serca. Kobietom w ciąży zaleca się ograniczenie spożycia kofeiny do minimum i przejście właśnie na kafę bezkofeinową. Zaburzenia lękowe mogą być nasilone przez spożycie kofeiny i zaleca się, aby osoby z zaburzeniami lękowymi unikały lub ograniczały jej spożycie. Kofeina może również pogorszyć niektóre choroby serca, takie jak arytmia i palpitacje.

sierpień 2022
P W Ś C P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Ostatnie wpisy